divendres, 31 d’octubre del 2014

Reflexionem!

Sempre s’ha dit que una molt bona manera d’ordenar el pensament és posant totes les nostres idees per escrit, doncs bé, els textos reflexius és el que ens permeten fer.
Ens aquest tipus de textos se’ns plantegen tres qüestions que són: de quina manera ha canviat la percepció de la realitat, quines estratègies d’aprenentatge ajuden a realitzar aquest canvi i com et sents durant el procés. Aquest procés comporta fer un pensament amb un mateix sobre l’aprenentatge que ha fet, intentant ordenar les idees que un té al cap, i deixant-les anar sobre el paper, sigui amb sentiments, amb estricta racionalitat o sigui un simple llistat d’idees.


Un text reflexiu ens serveix per pensar sobre allò que ja sabem d’una forma íntima i personal, ens permet escriure segons el que ja sap però també sobre el que es busca en una lectura. També fan que reformulem, i això ens ajuda a reconstruir el pensament, fet que fa que aprenguem a pensar, ja que promou una memòria que no és mecànica, sinó una memòria que implica seleccionar, reduir i ordenar. Aquesta transformació que fem al escriure un text reflexiu és fruit d’un diàleg amb els altres però més important encara, amb nosaltres mateixos.

Tant de cara al mestre com de cara a l’alumne penso que és una pràctica molt i molt positiva, ja que com ja he anat dient permet que el nen s’expressi amb llibertat, posi en pràctica el seu autoconeixement tant de sentiments com de coneixements i és una bona eina per la mestra per veure quina evolució fa un nen, com s’expressa i que l’ha captivat més de tot el procés d’aprenentatge ja sigui un projecte o d’un treball concret.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada