dimecres, 12 de novembre del 2014

L'obsolescència de l’educació

Manuel Castells és un sociòleg espanyol, que ens parla de l’obsolescència de l’educació.

Analitza el sistema contemporani de la era de la xarxa.
Les escoles tenen una doble funció:
  • aprenentatge d’habilitats, d’uns coneixements
  • són formes de transmissió de valors dominants i formes de poder que no tenen res a veure amb l’aprenentatge, sinó amb el poder de les organitzacions, ensenyant-los que han de seguir unes normes.

L’aprenentatge a les escoles és majoritariament totalment obsolet, perquè insisteixen en produir una pedagogia basada en la transmissió d’informació i no necessitem això perquè un 97% de la informació ja està a internet. Hem d’aprendre a tenir criteri, i a crear coneixement. I cita textualment que a ell el que li interessa és aprendre.



És una bona eina per trencar les relacions verticals de poder de l’escola, ja que es trenquen els rol de que el mestre es superior perquè és el que té el coneixement, ja no és així, creem relacions d’igualtat, el mestre guia, no transmet.

Empodarament: Té el poder qui sap buscar la informació a internet. Els alumnes es poden empoderar si tenen criteris per buscar i trobar la informació adequada. Té molt a veure amb el connectivisme, amb una escola activa.

Pot ser de molt interès veure el vídeo on ens parla d'aquest tema per a treure'n més idees.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada